Free shipping for orders over 59,90€
Delivery in Italy in 1-3 working days | Free shipping for orders over 59,90€ |Callmewine is Carbon Neutral!
Champagne Extra Brut Premier Cru 'Mareuil Sur Ay Sous le Mont' Jacques Selosse

Champagne Extra Brut Premier Cru 'Mareuil Sur Ay Sous le Mont' Jacques Selosse

Selosse Jacques

The Champagne Extra Brut Premier Cru "Mareuil Sur Ay Sous le Mont" by Jacques Selosse is an icon not only for Champagne, but for the entire wine world. A sparkling wine made from estate grapes vinified according to non-interventionist principles, it is an emblem of craftsmanship at the highest level. The nose surprises with hints of mint, caramelized yellow fruit, wild flowers and tobacco followed by hints of spice and dried fruit, all surrounded by scents reminiscent of a walk in the woods. Intense and direct, there is great energy on the palate that develops with finesse sip after sip. Sapidity on the finish makes for immediate drinking: simplicity and complexity in continuous dynamic balance

850,00 

Features

Denomination

Champagne AOC

Vines

Pinot Noir 100%

Tipologia

Alcohol content

12 %

Format

75 cl Bottle

Vinification

Spontaneous alcoholic fermentation in oak barrels, refermentation in the bottle according to Methode Champenoise

Aging

72 months at least on the lees

Filosofia produttiva

Natural, Recoltant Manipulant, Biodynamic, Organic, Indigenous yeasts

Additional Notes

Contains sulfites
Collection bottle, no discounts

CHAMPAGNE EXTRA BRUT PREMIER CRU 'MAREUIL SUR AY SOUS LE MONT' JACQUES SELOSSE DESCRIPTION

Lo Champagne Extra Brut Premier Cru ‘Mareuil-sur-Ay Sous Le Mont’ della celeberrima cantina Jacques Selosse è uno Champagne profondo, ampio e sfaccettato appartenente alla collezione di lieu-dits, tra le espressioni più pregiate dell’intera selezione. Il ‘Sous Le Mont’ è stato prodotto per la prima volta da Anselme Selosse con vino base della vendemmia 2005, affermandosi fin da subito come un Blanc de Noir di grande spessore.

Il ‘Mareuil-sur-Ay Sous Le Mont’ Champagne Premier Cru Extra Brut di Jacques Selosse viene prodotto con sole uve Pinot Noir provenienti dal villaggio Premier Cru di Mareuil-sur-Ay, nella Vallée de la Marne. Il vigneto, acquistato da Anselme nel 2003, è impiantato su terreni a elevata pendenza caratterizzati da suoli ricchi di calcio e magnesio e da un’esposizione a est. Le uve del vino d’annata vengono vinificate attraverso spremitura soffice e fermentazione alcolica del mosto in tonneau di rovere da 400 litri. Dopo un adeguato periodo di maturazione, il vino d’annata viene miscelato con una percentuale di vino da riserva perpetua e la base spumante così ottenuta è quindi sottoposta alla presa di spuma secondo il Metodo Champenoise. L’affinamento sur lattes si protrae per almeno 70 mesi e dopo il degorgement il vino non viene dosato.

Alla vista, lo Champagne Jacques Selosse ‘Mareuil-sur-Ay Sous Le Mont’ Premier Cru Extra Brut mostra una colorazione giallo dorato intenso dall’elegante perlage. L’ampio e variopinto spettro aromatico è definito da suadenti profumi di piccoli frutti rossi, scorza di agrumi, mela, fiori, resina, frutta secca tostata e mentuccia, ornati da sbuffi minerali e di piccola pasticceria. Gusto secco, teso ed energico, dotato di vibrante verve fresco-sapida e di un’interminabile persistenza su sensazioni minerali e agrumate che non mollano il palato.

Colour

Straw yellow with very fine and very copious bubbles

Taste

Taut and fresh, with great energy and dynamism, vertical, persistent, very savory and mineral on the finish

Scent

Mint, caramelized apricot, jasmine, tobacco, honey comb, undergrowth